Wakacje 2008 - przygotowania.

Przygotowania do wyjazdu zaczęliśmy od zarezerwowania noclegów. Ponieważ bardzo lubimy wakacje pod namiotem, do tego wydaje nam się, że takie wakacje są również atrakcyjne dla maluchów, postanowiliśmy, że na tym wyjeździe nocować będziemy na campingach. Nie ukrywam, że również dużym plusem takich noclegów jest ich niska cena ;)
Ale, żeby było bardziej wygodnie niż w "zwykłym" namiocie, skorzystaliśmy z usług biur: Eurocamp oraz Vasansoleil i za ich pośrednictwem zarezerwowaliśmy sobie namioty na czterech campingach. Namioty te są bardzo duże, mają coś w rodzaju aneksu kuchennego z całym wyposażeniem oraz łóżka polowe. No i  co jest bardzo ważne, kiedy przyjeżdżamy na camping, są już rozbite i gotowe do zamieszkania ;)

Jak noclegi były już zarezerwowane, kupiliśmy bilety na promy. Można to zrobić przez Internet my jednak skorzystaliśmy z usług częstochowskiego biura podróży INTERCORS. Dzięki temu, że kupiliśmy te bilety kilka miesięcy wcześniej zaoszczędziliśmy ok. 240 euro, dlatego nie polecam kupowania biletów w ostatniej chwili.
Odpowiednio wcześniej zaopatrzyliśmy się również w przewodniki, były to przewodniki z serii Podróże marzeń GW (Szwajcaria, Korsyka i Włochy) oraz Korsyka wydana przez Michelin. Polecam wszystkie z tym, że praktyczniejszy podczas zwiedzania okazał się zielony przewodnik Michelin ale to jedynie ze względu na mniejsze wymiary i większą wygodę w noszeniu ;)

Ponieważ nie mamy nawigacji GPS zaopatrzyliśmy się w tradycyjny atlas: Alpy wyd. Marcopolo. Na Korsyce dodatkowo kupiliśmy mapę Korsyki wyd. Michelin.